Poh­jois-Poh­jan­maan Va­sem­mis­to: Jus­sin­nie­mel­le jat­ko Va­sem­mis­to­lii­ton va­ra­pu­heen­joh­ta­ja­na

Pohjois-Pohjanmaan Vasemmisto esittää pyhäjärveläistä Jouni Jussinniemeä jatkamaan Vasemmistoliiton varapuheenjohtajana. Piirijärjestön esitys koskee 2. ja 3. varapuheenjohtajan tehtävää. Vasemmistoliiton puoluekokous valitsee uudet toimijat puoluejohtoon kesäkuussa 2022 Porissa.

– Sielussa palaa liekki niin hoitajan, rekkakuskin, siivoojan, sahurin, kuin metallimiehenkin puolesta, emme saa myöskään unohtaa heitä jotka ovat työtä vailla, vähävaraisia tai askel ei kanna jostain syystä.  Olen käytettävissä tehtävään, jotta Suomi olisi parempi paikka ”kaikille, ei harvoille”, Jussinniemi sanoo.

– Jouni on tehnyt hyvää ja aktiivista työtä Vasemmistoliiton eteen niin maakunnassamme kuin koko Suomessa. Hän on tarmokas duunari, joka nostaa esille niin pohjoisen omat asiat kuin Vasemmistoliitolle koko valtakunnassa keskeiset haasteet. Häntä tarvitaan myös jatkamaan tässä savotassa, sanoo Pohjois-Pohjanmaan Vasemmiston puheenjohtaja Olli Kohonen.

Jouni Jussinniemi on 40-vuotias Pyhäjärven kaupunginhallituksen puheenjohtaja, joka toimii myös Pohjois-Pohjanmaan maakuntavaltuuston 1. varapuheenjohtajana. Hän on myös tuore Pohjois-Pohjanmaan aluevaltuutettu ja Teollisuusliiton valtuuston jäsen.