Poh­jois-Poh­jan­maan Va­sem­mis­to: Han­na Sark­ki­nen Va­sem­mis­to­lii­ton 1. va­ra­pu­heen­joh­ta­jak­si

Pohjois-Pohjanmaan Vasemmiston kevätkokous pidettiin tänään Oulussa Koskelankylän Walolla. Piirijärjestö esittää oululaista kansanedustajaa Hanna Sarkkista Vasemmistoliiton ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi. Lisäksi Pohjois-Pohjanmaan Vasemmisto esittää piirin puheenjohtajana toimivaa muhoslaista Veli Paasimaata puoluehallituksen jäseneksi. 49-vuotias Paasimaa on ammatiltaan kirvesmies ja toimii tällä hetkellä Muhoksen kunnanvaltuuston puheenjohtajana.

Piirijärjestö antaa tukensa myös puoluesihteeriksi ehdolla oleville pohjoispohjalaisille Risto Kalliorinteelle ja Niko Peltokankaalle.

Kokous valitsi piirille viisi edustajaa sekä viisi varaedustajaa puoluevaltuustoon, jonka kokoonpano vahvistetaan 10.-12.6. Oulussa pidettävässä puoluekokouksessa. Puoluevaltuutettujen vaali suoritettiin suljettuna lippuäänestyksenä, jossa jokainen täysivaltainen kokousedustaja sai äänestää viittä ehdokasta valtuustoon. Ehdokkaita oli yhteensä 13.

Puoluevaltuustoon valittiin Hilkka Haaga Oulusta, Sannamari Sala Oulusta, Tarmo Raatikainen Kuusamosta, Niko Peltokangas Raahesta ja Mikko Raudaskoski Oulusta.

Varapaikoille valittiin Mikko Viitanen Oulusta, Helvi Järvenpää Haapavedeltä, Olli Kohonen Oulusta, Markku Eilola-Jokivirta Oulusta ja Liisa Koskela Oulusta.