Poh­jois-Poh­jan­maan Va­sem­mis­to: Mer­ja Kyl­lö­nen pre­si­den­tik­si

Pohjois-Pohjanmaan Vasemmisto esittää MEP Merja Kyllöstä Vasemmistoliiton presidenttiehdokkaaksi vuonna 2018 pidettäviin vaaleihin. Vastaavan esityksen on tehnyt puolueen piirijärjestöistä ainakin Keski-Suomen Vasemmisto.

– Merja Kyllösellä on laajaa kansainvälistä asiaosaamista niin europarlamentista kuin liikenneministerin tehtävistä. Hän tuntee niin Brysselin, Helsingin kuin kotipaikkakuntansa Suomussalmen asiat. Merja puhuu kansan kielellä ja tietää mitä on sen mielessä, sanoo Pohjois-Pohjanmaan Vasemmiston puheenjohtaja Veli Paasimaa.

Laajaa kansansuosiota yli puoluerajojen nauttivalla Kyllösellä on Pohjois-Pohjanmaan Vasemmiston väen mielestä todelliset yllätysmahdollisuudet presidentinvaaleissa.

– Siksi haluamme Merjan puolueemme presidenttiehdokkaaksi. Hän puolustaisi sotilaallista liittoutumattomuutta ajaen rauhan asiaa. Merja tekisi myös varmasti kaikkensa koko kansan presidenttinä vähentääkseen eriarvoisuutta, toteaa Paasimaa.

Pohjois-Pohjanmaan Vasemmisto teki päätöksensä piirijärjestön kokouksessa Lumijoella marraskuun lopussa.

Lisätiedot:
Veli Paasimaa