Poh­jois-Poh­jan­maan Va­sem­mis­to aset­ti edus­kun­ta­vaa­lieh­dok­kai­ta

Pohjois-Pohjanmaan Vasemmisto on käynnistänyt kevään 2019 eduskuntavaalien ehdokasasettelun. Lauantaina Oulunsalossa koolla ollut piirijärjestön kevätkokous asetti yhdeksän ehdokasta, joista viisi on ensikertalaisia.

Vasemmistoliiton nykyiset pohjoispohjalaiset kansanedustajat Katja Hänninen, 38, Raahesta ja Hanna Sarkkinen, 30, Oulusta asettuvat ehdolle myös seuraavissa vaaleissa.

Pohjois-Pohjanmaan Vasemmiston tuoreita eduskuntavaaliehdokkaita (vasemmalta lukien): Heidi Haataja, Olli Kohonen, Suvi Röntynen, Jouni Jussinniemi ja Katja Hänninen

Lisäksi ehdolla ovat prosessityöntekijä Markku Eilola-Jokivirta, 47, Oulusta, toimistonhoitaja Heidi Haataja, 43, Limingasta, työsuojeluvaltuutettu Jouni Jussinniemi, 36, Pyhäjärveltä, sairaanhoitaja, FM Olli Kohonen, 37, Oulusta, toiminnanjohtaja Ville Luotola, 29, Oulusta ja palvelupäällikkö, luottamusmies Suvi Röntynen, 36, Oulusta. Yhden ehdokkaan nimi julkaistaan myöhemmin.

Piirijärjestö täydentää ehdokaslistaansa loppukesästä.

Vasemmistoliiton pohjoisten piirien toiminnanjohtaja Jaakko Alavuotunki
jaakko.alavuotunki@vasemmistoliitto.fi