Puo­lue­ko­kouse­dus­ta­jaeh­dok­kaat 2013

Vasemmistoliiton puoluekokous järjestetään Tampereella 8.-9.6.2013. Pohjois-Pohjanmaalta lähtee kokoukseen yhteensä 33 edustajaa.

Puoluekokousedustajista suoritetaan jäsenäänestys 25.3.–5.4.2013 postiäänestyksellä niissä vaaliyhtymissä, joissa ehdokkaita on enemmän kuin edustajapaikkoja. Näitä yhtymiä on kaksi (Oulu ja Oulun eteläisen alue). Tältä sivulta löydät vaaliyhtymien ehdokkaiden esittelyt

Oulun vaaliyhtymä (31 ehdokasta)

alanko-ojala-karita

Alanko Karita
pääluottamusmies, 48 v., Kunta-alan Vasemmisto ry.

Olen 48-vuotias Oulun kaupungilla työskentelevä pääluottamusmies. Kahden aikuisen lapsen äiti ja lapsenlapsia jo kolmas pian tulossa. Olen ollut kerran aiemmin puoluekokousedustajana ja lähden mielelläni edustamaan toistamiseen. Olen varavaltuutettu ja sivistys-ja kulttuurilautakunnan jäsen sekä kunnallisjärjestön varapuheenjohtaja.

bjrkbacka-jonasBjörkbacka Jonas
opiskelija, 19 v., Oulun Vasemmistoseura ry.

eilola-jokivirta-markkuEilola-Jokivirta Markku
kunnossapitoasentaja, 42 v., Oulun VasemmistoPlus ry.

Pyöräilevä ay-aktiivi, tasa-arvotoimikunnan puheenjohtaja. Perheellinen vaikuttaja Alppilasta.

haaga-hilkkaHaaga Hilkka
medianomi, 31 v., Oulun VasemmistoPlus ry.

Hilkka Haaga on kulttuuri- ja media-alan sekatyöläinen, varavaltuutettu, kaupunginhallituksen jäsen ja BusinessOulu liikelaitoksen varapj. Hilkan mielenkiinnon kohteita kuntapolitiikassa on lapsiperheiden ja vanhusten palvelut, työllisyys ja yrittäminen sekä ekologisesti kestävän elämäntyylin edistäminen. https://www.facebook.com/HilkkaHaaga

hanhela-jormaHanhela Jorma
sähköasentaja, 61 v., Kiimingin Vasemmisto ry.

Olen kokenut ammattiyhdistys / työsuojeluaktiivi. Nyt olen halukas lähtemään Tampereelle puoluekokousedustajaksi ja tekemään Vasemmistoliitosta puoluetta, joka on entistä halutumpi työläisten, opiskelijoiden ja luontoa arvostavien keskuudessa.

hautamki-timoHautamäki Timo
vaihteenkorjaaja, 52 v., Oulun VasemmistoPlus ry.

hekkala-raunoHekkala Rauno
varastotyöntekijä, 53 v., Oulunsalon Vasemmisto ry.

Moi! Olen Rauno Hekkala, 53 vuotta. Kolme aikuista lasta ja kaksi ihanaa lastenlasta. Olen pitkän linjan vasemmistolainen vaikuttaja, yli 30 vuotta ollut eri tehtävissä: dem.nuorten pj, pinskujen sihteeri, Pohjois-Pohjanmaan Vasemmiston johtokunnan jäsen yli 15 vuotta, josta osan varapj:nä, monikkovasureitten pj ja nyt Oulun kunnallisjärjestön pj. Valtuutettuna olen ollut yli 30 vuotta ja myös kaupunginhallituksessa mukana.

honkanen-virpiHonkanen Virpi
VTT, 45 v., Oulun Vasemmistoseura ry.

huittinen-vesaHuittinen Vesa
näyttämömestari, 51 v., Oulun Kunta-alan Vasemmisto ry.

anne-huotariHuotari Anne
toiminnanjohtaja, 53 v., Oulun VasemmistoPlus ry.

Olen pitkän linjan vasemmistolainen ja toimintaani ohjaa punavihreys, heikoimmassa elämäntilanteessa olevien tukeminen ja positiivisten ratkaisujen etsiminen tulevaisuutta silmällä pitäen. Asun Tuirassa ja työskentelen Paltamon Työtä Kaikille –työllisyyskokeilussa. 4,5 v lapsenlapsi pitää virkeänä.

jari-pekka-kanniainenKanniainen Jari-Pekka
koulutussihteeri, 28 v., Oulun VasemmistoPlus ry.

Olen Jari-Pekka Kanniainen, 28-vuotias koulutussihteeri sekä Vasemmisto-opiskelijoiden varapuheenjohtaja Oulusta. Haluan vaikuttaa puolueen toimintaan kokousedustajana, luottamuksellasi. Olen tutustunut puoluekokouksessa käsiteltäviin asiakirjoihin jo ennakkoon, sekä olen myös kiinnostunut ehdokkuudesta puoluevaltuustoon.

kettunen-veikkoKettunen Veikko
kuljetuspäällikkö/eläkeläinen, 73 v., Järvi-Oulun Vasemmisto ry.

anttiKivimäki Antti
Kauppateknikko, toimistosihteeri., 68 v., Järvi-Oulun Vasemmisto ry.

Hallituksen kehysriihi näyttää, miten vähävaraisten etuja on kyetty ajamaan, porvariston paineen ja vyörytyksen alla. Siksi Vasemmistoliiton puoluekokous on tärkeä merkkipaalu, ennen seuraavia valtakunnallisia vaaleja.

kohonen-olliKohonen Olli
sairaanhoitajaopiskelija/FM, 32 v., Oulun VasemmistoPlus ry.

Puoluekokousedustajana olisin ahkera, kaupunkilaisjärkevä punavihreä ja myönteistä Vasemmistoliittoa pohjoisen kantilta luova tyyppi. Minulla on kokemusta järjestömyllertämisestä ja saan asioita aikaiseksi turhanpäiväisen länkytyksen sijasta. Nyt tarvitaan tolokkuutta ja touhukkuutta Tampereelle!

koskela-liisaKoskela Liisa
toimistosihteeri/eläkeläinen, 61 v., Haukiputaan Vasemmisto ry.

Olen paljossa mukana. Vasemmistoliiton Oulun kunnallisjärjestön sihteerinä ja Haukiputaan Vasemmiston puheenjohtajana/sihteerinä olen perillä Vasemmistoliiton toiminnasta täällä paikallistasolla, mutta myös puoluevastuuston 1. varajäsenenä olen päässyt osallistumaan myös puolueen valtakunnalliseen toimintaan. Haluan puoluekokousedustajaksi.

Kultanen Veli-Pekka
diplomi-insinööri, 41 v., Suur-Patelan Vasemmisto ry.

”Valitse Veli-Pekka, osaava ja aktiivinen insinööri, pistämään vauhtia puolueen rattaisiin. Uusia keinoja käyttöön, uusia jäseniä mukaan ja kohti uutta nousua.”

pirjo-kyhkKäyhkö Pirjo
eläkeläinen, 60 v., Koillis-Oulun Vasemmisto ry.

lopakka-seppoLopakka Seppo
toimitsija, 56 v., Haukiputaan Vasemmisto ry.

olaussenOlaussen Oskar
opiskelija, 21 v., Oulun Vasemmistoseura ry.

Olen Oskar Olaussen, 21-vuotias ensimmäisen vuoden matematiikan opiskelija Oulusta. Olen toiminut aktiivisesti Vasemmistonuorissa ja Vasemmistoliitossa viime syksystä lähtien. Kokemuksen puutetta korvaa innokkuus. Politiikan kysymyksistä erityisesti minua kiinnostavat ympäristöasiat ja perustulo.

puumalainen-tapioPuumalainen Tapio
kivimies, 49 v., Oulun VasemmistoPlus ry.

Olen perheellinen Oululainen kahden tytön isä. Päivätyön lisäksi teen kahta sivutyötä. Vasemmistossa olen ollut nyt pari vuotta mukana.   VasemmistoPlussan johtokunnan jäsenenä olen ollut koko ajan. Nyt sitten aloitan kunnallistoimikunnassa ”tuuraajana” . Käräjäoikeuden lautamiehenä aloitin tänä keväänä. Puoluekokous on mielestäni kokemuksen arvoinen asia.  Olisiko nyt minun ensimmäinen kerta siellä ?

raudaskoski-mikkoRaudaskoski Mikko
rehtori, 58 v., Suur-Patelan Vasemmisto ry.

Sarkkinen Hanna
opiskelija, 25 v., Suur-Patelan Vasemmisto ry.

Olen 25-vuotias Oulun Tuirassa asuva kunnallispoliitikko, opiskelija ja puoluevaltuutettu. Haluaisin jatkaa puolueen valtakunnallisissa tehtävissä ja tulla valituksi puoluekokousedustajaksi. Minulle tärkeitä teemoja politiikassa ja puoluetoiminnassa ovat ympäristöasiat, koulutus- ja kuntapolitiikka sekä pohjoinen ulottuvuus työtä ja toimeentuloa unohtamatta.

siljander-merviSiljander Mervi
lähihoitajaopiskelija, 42 v., Suur-Patelan Vasemmisto ry.

Olen kolmannen polven vasemmistoliittolainen, kolmen pojan äiti, lähihoitajaopiskelija. Keski-ikäistynyt, tuleva ”sosiaalitantta”, jolla on punavihreät arvot lähellä sydäntä.

sillanpaaSillanpää Tapani
fi.yo/toimittaja, 58 v., Järvi-Oulun Vasemmisto ry.

sipola-maunoSipola Mauno
kirvesmies, 64 v., Haukiputaan Vasemmisto ry.

syvys-tarjaSyväys Tarja
työtön/kuljettaja, 51 v., Koillis-Oulun Vasemmisto ry.

tammela-taistoTammela Taisto
henkilöstökouluttaja, 68 v., Haukiputaan Vasemmisto ry.

Vakaasti ja vastuullisesti vasemmalta.

trmnen-aarnoTörmänen Aarno
eläkeläinen, 50 v., Järvi-Oulun Vasemmisto ry.

Olen 50 -vuotias kahden aikuisen lapsen isä. Eläkeläinen. Toiminta Vasemmistossa alkoi viime kunnallisvaalien myötä, pitkällisen pohdinnan myötä puolueen valitsemisessa. Luonnollinen valinta oli minulle tämä puolue, enkä ole valintaani katunut.

ukkola-teuvoUkkola Teuvo
kirvesmies, 62 v., Haukiputaan Vasemmisto ry.

Kannatan Sari Moisasta puolueen varapuheenjohtajaksi. Puoluevaltuustoon Hanna Sarkkinen ja Katja Hänninen. Jussi Saramo puoluesihteeriksi.

viitanen-mikkoViitanen Mikko
projektipäällikkö, 59 v., Oulun Vasemmistoseura ry.

puoluekokous2013Ylönen Harri
kansanedustajan avustaja, 49 v., Valon Vasemmisto ry.

Takuuvarmaa toimintaa oululaisen vasemmistoväen puolesta. Harri hoitaa homman.

Oulun eteläisen vaaliyhtymä (14 ehdokasta)

puoluekokous2013Alho Päivi
koulunkäyntiavustaja, 51 v., Kalajoki

puoluekokous2013Autio Aija
lähihoitaja, 33 v., Ylivieska

puoluekokous2013Hietala Hannu
kirvesmies 57 v., Ylivieska

puoluekokous2013Honkala Kari
opettaja, 49 v., Sievi

puoluekokous2013Juola Saku
puuseppä/hitsaaja, 37 v., Ylivieska

puoluekokous2013Järvenpää Helvi
toiminnanjohtaja 64 v., Haapavesi

puoluekokous2013Kariniemi Veikko
myyntimies/eläkeläinen, 71 v, Ylivieska

puoluekokous2013Kinare Eero
vapaa kirjoittaja, 54 v., Kalajoki

54 – vuotias, nyt vapaa kirjoittaja, 2008 asti toimin maaseutuyrittäjänä omassa yrityksessä veljen kanssa. Kaupunginvaltuutettu, henkilöstöjaoston jäsen ja kaupunginhallituksen varajäsen kun halusin vain varalla jatkaa.
 Himangan Vasemmistoliiton pj. ja P – P:n vasemmiston piiritoimikunnan jäsen. Urheiluseura Himangan Roiman (TUL)  sihteerinä 27. vuosi menossa.  Olen laajasti perehtynyt yhteiskuntaan, politiikkaan ja talouspolitiikkaan kun on 30 v kiinnostus. Kirjoitan lehtiin ja haastan oikeiston linjan kaikesta. Mielestäni puoluekokoukseen pitää valita ihmisiä joilla on näkemyksiä / mielipiteitä ja uskallusta sanoa ne ääneen.

puoluekokous2013Rajaniemi Anneli
keittäjä/eläkeläinen, 63 v, Oulainen

Oulaisten kaupunginvaltuuston ja -hallituksen jäsen. Perusturvalautakunnan jäsen .Eri toimikuntien jäsenyyksiä. Oulaisten Vasemmiston johtokunnan jäsen. Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin kuntayhtymän hallituksen varajäsen.Vahvasti nuorisotyössä mukana. Mm.Urheiluseura Oulaisten Tarun puheenjohtaja. Pohjois-Pohjanmaan Liikunnan Poplin hallituksen ja työvaliokunnan  jäsen. Tul:n Oulunpiirin piirihallituksen jäsen. Mutta kaikkein tärkein ja arvokkain tehtäväni on olla lastenlapsilleni Mummi.

puoluekokous2013Rajaniemi Aarno
kaivosmies, 67 v., Oulainen