Puoluekokous 2016

Vasemmistoliiton järjestyksessään 8. puoluekokous järjestetään 10.-12.6.2016 Oulun kaupunginteatterilla. Kokouksessa valitaan puolueelle puheenjohtajisto, puoluehallitus, -valtuusto sekä puoluesihteeri. Lisäksi uusitaan tavoiteohjelma vuosille 2016-2020.

Aikataulu

Syksyn 2016 aikana piireissä järjestetään keskustelutilaisuudet tavoiteohjelmasta. Marraskuun puoluevaltuustossa käydään lähetekeskustelu ja varsinainen järjestökäsittely on piirissä helmi-maaliskuussa 2016.

Puoluevaltuusto esittää kommenttinsa tavoiteohjelmaan 19.3.2016 ja 6.4. puoluehallitus päättää esityksestä puoluekokoukselle.

Puoluekokousedustajien määrä ja puoluevaltuutettujen lukumäärä määräytyvät 31.12.2015 jäsentilanteen mukaan. Ehdokkaaksi voivat asettua ja jäsenäänestyksessä äänestää tähän mennessä jäsenmaksunsa maksaneet jäsenet ja vapaajäsenet.

teatterisuurin1Puoluehallitus vahvistaa 20.1.2016 piirien edustajamäärät puoluekokouksessa ja vahvistaa valittavien puoluevaltuutettujen määrät piireittäin. Piirien puoluekokousedustajavaalit käydään 21.3-15.4.2016.

Puoluekokousaloitteet on toimitettava puoluetoimistolle 10.2.2016 mennessä. Aloitteen voi tehdä perus- tai kunnallisjärjestön jäsen, suora henkilöjäsen, perusjärjestö tai kunnallisjärjestö. Aloitteita voi tehdä myös puoluehallitukselle koska tahansa. Puoluehallitus käsittelee aloitteet nopealla aikataululla.

Sääntömuutosesitykset tehdään puoluekokousaloitteiden muodossa ja ne on jätettävä myös 10.2.2016 mennessä.

Talkoolaiset

Kokoukseen tarvitaan runsaasti talkoolaisia erilaisiin tehtäviin. Talkoolaisorganisaatiota koordinoi pohjoisten piirien toiminnanjohtaja Jaakko Alavuotunki.

Talkoolaiset jaetaan tiimeihin tehtävien mukaan. Jokaiseen tiimiin valitaan vastuuhenkilö. Henkilömäärät tarkentuvat vielä vuoden 2016 puolella. Ryhmät ovat seuraavat:

1. Yleisryhmä : alkujärjestelyt, paikkojen laittaminen kuntoon, muut kokoustehtävät
  2. Ilmoittautumisryhmä (7 henkilöä) : kokousedustajien ilmoittautuminen, kielitaitoisia ihmisiä (ruotsi, englanti) 1-2 kpl
  3. Infopiste (6 henkilöä, 1-2 kerrallaan hommissa) : opastus, tuotteiden myynti, kaupunkioppaat
  4. Kokouskanslia (6 henkilöä, 1-2 kerrallaan hommissa): tulostus, kopiointi, tietotekniikka
  5. Järjestysmiesryhmä : kulunvalvonta ulko-ovella ja salin ovella sekä järjestyksenvalvonta torilla ja muut valvontatehtävät. Ryhmälle järjestetään maksuton järjestysmieskoulutus alkuvuodesta
  6. Kv-tiimi : kansainvälisten vieraiden oppaat ja kokousemännät/-isännät
  7. Ensiaputiimi: vähintään 2 kpl ensiaputaitoista talkoolaista paikalla koko ajan
  8. Kuljettajatiimi: 1-2 kuskia, autot vuokrataan
  9. Iltaohjelmatiimi: Oheisohjelman suunnittelu ja toteuttaminen. Oheisohjelmasta vastaavat Pohjois-Pohjanmaan Vasemmisto ja Vasemmistoliiton Oulun kunnallisjärjestö yhteistyössä Pohjois-Pohjanmaan Vasemmistonuorten kanssa.
  10. Nettitoimitus: 1-2 kpl henkilöitä kokouksen nettitoimitukseen. Valokuvausta, sosiaalisen median päivittämistä ym.

Voit olla mukana useammassa ryhmässä. Kiinnostuneet voivat ilmoittautua talkootehtäviin Jaakolle (jaakko [dot] alavuotunki [at] vasemmistoliitto [dot] fi, p. 0500 584 055). Kysykää tarvittaessa lisätietoja.