Poh­jois-Poh­jan­maan Va­sem­mis­to vah­vis­ti 14 eh­do­kas­ta edus­kun­ta­vaa­lei­hin

Pohjois-Pohjanmaan Vasemmiston piirihallitus vahvisti tiistaina 14 ehdokasta ensi keväänä pidettäviin eduskuntavaaleihin. Ehdokkaista seitsemän on miehiä ja seitsemän naisia. Kahdeksan ehdokasta on Oulusta ja loput piirin alueelta Sievistä Pudasjärvelle. Piirijärjestön tavoitteena on nostaa Vasemmistoliiton paikkamäärä kolmesta neljään vaalipiirissä.

Vasemmistoliitto asettaa täyden 18 ehdokkaan listan Oulun vaalipiiriin. Kainuun Vasemmisto asettaa loput neljä ehdokasta lokakuun alussa.

Pohjois-Pohjanmaan Vasemmiston asettamat ehdokkaat ovat: kunnossapitoasentaja Markku Eilola-Jokivirta, 43 Oulusta, päätoimittaja Paavo J. Heinonen, 35 Oulusta, opettaja Kari Honkala, 51 Sievistä, kansanedustaja Katja Hänninen, 34 Raahesta, perhepäivähoitaja Sari Janatuinen, 44 Kempeleestä, tietokirjailija, tutkija Kaarina Kailo, 62 Oulusta, kansanedustaja Risto Kalliorinne, 42 Oulusta, koulutussihteeri Jari-Pekka Kanniainen, 30 Oulusta, työsuojeluvaltuutettu Seppo Karjalainen, 57 Oulusta, muusikko Auri Niskanen, 30 Kärsämäeltä, kirvesmies Veli Paasimaa, 47 Muhokselta, lastentarhanopettaja Sannamari Sala, 46 Oulusta, filosofian maisteri Hanna Sarkkinen, 26 Oulusta ja insinööri Sanna Stenius, 32 Pudasjärveltä.

Lisätiedot:
Pohjois-Pohjanmaan Vasemmiston puheenjohtaja Risto Kalliorinne