Ou­lun vaa­liyh­ty­män puo­lue­ko­kouse­dus­ta­jaeh­dok­kaat

JUHA HAAPALA

Juha_HaapalaTeen vuorotöitä Oulun paperitehtaalla ja olen työosastoni luottamusmies.Olen piirin puheenjohtaja ja puoluehallituksen jäsen. Viime puoluekokouksessa vedin piirimme ryhmää. Olen sitoutunut puolueen politiikkaan ja viemään Vasemmistoliiton vaalivoittoon!

ANNE HUOTARI

Anne_HuotariTeen töitä työllisyyshankkeissa. Olen Oulun valtuustoryhmän puheenjohtaja ja neuvottelija sekä kaupunginhallituksen jäsen. Ja pikku-Isabellan mummo! Haluan nostaa puoluekokouksessa esille sosiaali-, terveys- ja työllisyysasioita. Puolueen tulevaisuus on minulle tärkeä!

MIKA IISAKKA

IISAKKA_MIKAVm-74 ja kohta FM. Perheellinen. Oulun tietotekniikan johtokunnan jäsen. Vasemmistoliitossa vuodesta 2008. Arvoni ovat vapaus, tasa-arvo, solidaarisuus ja ekologisuus. Tavoitteeni ovat suora kansanvalta, sosialismi ja rauha. Itseäni kehun avoimeksi, mukaanottavaksi, idearikkaaksi ja hauskaksikin.

LILLI LAURINOLLI

lilli_laurinolliOlen poliittisesti nuori keski-ikäinen. Ammatillisesti tunnen yhteenkuuluvuutta ihailemaani Claes Anderssoniin, joskin hänen saavutuksiinsa psykiatrina ja monella muulla saralla on käymätön matka.  Kuulun Oulun Vasemmistoseuraan ja olen sen hallituksen jäsen.  Lisäksi minut on valittu kunnallistoimikunnan varajäseneksi. Vasemmistoliiton puoluekokouksessa haluan kiinnittää huomiota siihen, että ihmisten passiivisen vastarinnan on löydettävä aktivoitumistie ja suunta toiminnallisen poliittisen vaikuttamisen kautta. Tarvitaan vaihtoehtoja ja jatkuvuutta.

PIRJO KÄYHKÖ

KYHK_PIRJOOlen juuri jäänyt työeläkkeelle vuorotyöstä IT-alalta / 15v). Toimin Koillis-Oulun Vasemmisto ry:n pj:nä ja kuulunut nyt pari vuotta Oulun Vasemmiston  kunnallistoimikuntaan.

Olen Oulun Energian Siirto- ja Jakelu hallituksessa viime vuodesta lähtien ja sitä ennen 4 v Energialautakunnassa. Olen myös Oulun Seudun Aivovammayhdistys ry:n pj. Toimin  ammattiosaston toimikunnan varajäsenenä nykyään( ennen varsinainen). Olen sitoutunut puolueen politiikkaan ja haluan olla mukana vahvistamassa heikompiosaisten asemaa yhteiskunnassamme.

KIRSI MARTTILA

Kirsi_MarttilaOlen 33-vuotias kauppatieteiden maisteri Herukasta. Tulin mukaan puolueen riveihin vuonna 2007.  Sain kivasti kannatusta kuntavaaleissa ja toimin tällä hetkellä liikelaitosten johtokunnan varsinaisena jäsenenä. Puoluekokoukseen veisin mukanani ensikertalaisen intoa ja reipasta räväkkyyttä.

ELSA PAJULUOTO

pajuluoto_elsaOlen Järvi-Oulun Vasemmiston asettama puoluekokousedustajaehdokas, 66-vuotias toimistovirkailija.

MIKKO RAUDASKOSKI

RAUDASKOSKI_MIKKOOlen pitkänlinjan vasemmistoliittolainen ja minulla on tovereiden tukemana ollut mahdollisuus osallistua jo vasemmistoliiton edeltäjän SKDL:n päättävien elinten toimintaan. Pitkästä poliittisen vaikuttajan urasta huolimatta haluan kehittää omaa ajatteluani vastaamaan niihin vaatimuksiin, joita elävä elämä ympärillämme edellyttää. Haasteellisimmaksi luottamustehtäväksi olen ehdottomasti kokenut nykyisen Oulun kaupungin sote-lautakunnan puheenjohtajuuden. Eräs poliittinen mottoni on seuraava: ”Meidän pitää saada keskiluokan tavalliset ihmiset kiinnostumaan poliittisista avauksistamme, jotta saamme riittävästi kannatusta hoitaaksemme samalla niiden köyhien asioita kuntoon, jotka eivät meitä (eikä muitakaan) äänestä.”.

HANNA SARKKINEN

Hanna_SarkkinenOlen 21-vuotias oululainen historian opiskelija.  Haen puoluekokousedustajaksi, koska haluan olla mukana vaikuttamassa Vasemmistoliiton toimintaan ja poliittiseen linjaan. Haluan nostaa erityisesti esille nuoriin, toimeentuloon ja ympäristöön liittyviä aiheita. Haluan pitää aluepoliittisia asioita esillä puolueessa.

Myös puoleen organisatorisen toiminnan järjestäminen, sujuvuus ja kehittäminen kiinnostavat minua. Jos pääsen edustajaksi puoluekokoukseen, aion toimia siellä aktiivisesti omien ja piirin tavoitteiden esilläpitämiseksi Vasemmistoliitossa.

MERVI SILJANDER

SILJANDER_MERVIOlen 40-vuotias kolmen pojan äiti. Asun Pateniemessä. Lähtöisin Pyhäjärveltä,  vasemmistolainen jo kolmannessa polvessa. Vasemmistolaisuus tullut ”verenperintönä” isän puolelta.

Puoluekokouksessa ajan 0-toleranssi rasismille, ihmisyyden kunnioittaminen on tärkein asia. Lisäksi aluepolitiikka, työllisyyspolitiikka; hajautetuilla energiamuodoilla on työllistävä vaikutus suunnittelussa ja tuotannossa pohjoisessa suomessa. Yhdyskuntarakentaminen ja joukkoliikenne ovat myös tärkeitä asioita.

Keskeisimmät luottamustoimet: Oulun Osuuspankin hallintoneuvoston jäsen 2010, Oulun kaupungin tekninen lautakunta 2005-, Vasemmistoliiton Oulun kunnallisjärjestön sihteeri 2009 joulukuu-, Suur-Patelan Vasemmiston puheenjohtaja 2002- nykypäivä

TAPANI SILLANPÄÄ

55-vuotias toimittaja. fil.yo jo v:sta -77 (yleinen historia/aate- ja oppihistoria, Oulun yliopisto), vas. työväenliikkeessä v:sta -71 (yhtäsoittoa).

Haluan vaikuttaa vasemmistoliitossa niin, että puolue kykenee yhteistyöhön ja siten olemaan rakentamassa oikeudenmukaisempaa YHTEISkuntaa ja maailmaa.

Toimin mm. Järvi-Oulun Vasemmiston tuoreena puheenjohtajana (aik. 20v taloudenhoitajana ja sihteeri) ja Yrjö Mäkelin -seuran (Kansan Tahdon historian kirjoituttajan ja kustantajan) sihteerinä. Harrastan työväenliikkeen ja syntymäkotikyläni, Läntän historiaa.

JUHA TAPIO

TAPIO_JUHAAmmatiltani olen sosiaalialan opettaja. Toimin Oulun Vasemmistoseuran puheenjohtajana. Kunnallisia luottamustoimiani ovat mm. kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen varajäsen, kulttuurilautakunnan varapuheenjohtaja, sosiaali- ja terveystoimen palvelutuotantojohtokunnan jäsen ja maakuntavaltuutettu.

Haluan kehittää Vasemmistoliittoa radikaalina vasemmistopuolueena. VAS:n tulee kamppailla porvarillista hegemoniaa vastaan ja esittää selkeä sosialistinen vaihtoehto ihmistä ja luontoa riistävälle kapitalismille. Voimme saavuttaa voittoja vain yhdessä kansalaisten kanssa, joukkovoimalla.

JUHANI TÖRMÄLÄ

TRML_JUHANIOlen 65-vuotias autonasentaja, Järvi-Oulun Vasemmiston asettama puoluekokousedustajaehdokas. Kunnallisissa luottamustehtävissä toimin mm. Oulun kaupungin pihatoimikunnan puheenjohtajana.

NOORA VAARALA

VAARALA_NOORAOlen 21-vuotias yliopisto-opiskelija. Haluan puoluekokoukseen uudistamaan Vasemmistoliittoa niin puolueohjelman kuin organisaatiorakenteen ja viestinnän osalta. Kokousedustajana olen aktiivinen keskustelija ja otan tehtävän vakavasti.

Muun muassa Oulun varavaltuutettu 2008-, tarkastuslautakunnan jäsen 2008-, Pohjois-Pohjanmaan Vasemmiston piiritoimikunnan jäsen 2006-2009, Pohjois-Pohjanmaan Vasemmistonuorten puheenjohtaja 2007-2010, Vasemmistonuorten hallituksen jäsen 2009-.

JUKKA VAHERA

VAHERA_JUKKA-PEKKAIhminen, 27-vuotias, oululainen, opettajaksi opiskeleva, Oulun Vasemmistoseuran hallituksen jäsen (vpj), Vasemmistonuorten jäsen, Oulun kunnallisjärjestön toimikunnan jäsen, Opetuslautakunnan ja OSAO:n lautakunnan varajäsen, lisäksi vielä nuorisoasuntoyhdistyksen Osna:n hallituksen jäsen ja Oulussa aineenopettajaksi opiskelevia edustava Ohari ja Suomen opettajaksi opiskelevien liitto SOOL.

Liberté, égalité, fraternité ou la Mort.