Eduskuntavaalit 2019

Suomen 38. eduskuntavaalit järjestetään sunnuntaina 14. huhtikuuta 2019 ja niissä valitaan kansanedustajat eduskuntaan vaalikaudelle 2019–2023.

Oulun vaalipiirissä ehdokaslistalle valitaan yhteensä 18 ehdokasta. Vasemmistoliiton ehdokkaista 15 tulee Pohjois-Pohjanmaan piiristä ja 3 Kainuusta.

Pohjois-Pohjanmaan Vasemmisto nimesi yhdeksän eduskuntavaaliehdokasta huhtikuun 2018 kevätpiirikokouksessaan. Vasemmistoliiton nykyiset pohjoispohjalaiset kansanedustajat Katja Hänninen, 38, Raahesta ja Hanna Sarkkinen, 30, Oulusta asettuvat ehdolle myös seuraavissa vaaleissa.

Lisäksi ehdolla ovat prosessityöntekijä Markku Eilola-Jokivirta, 47, Oulusta, toimistonhoitaja Heidi Haataja, 43, Limingasta, työsuojeluvaltuutettu Jouni Jussinniemi, 36, Pyhäjärveltä, sairaanhoitaja, FM Olli Kohonen, 37, Oulusta, toiminnanjohtaja Ville Luotola, 29, Oulusta, rahoitusneuvoja Carina Läntinen, 42, Utajärveltä ja palvelupäällikkö, luottamusmies Suvi Röntynen, 36, Oulusta.

Piirijärjestö täydentää ehdokaslistaansa loppuvuodesta.